تجلیل از بانوان موفق جامعه کارگری رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم برابری جنسیتی همیشه به نفع بانوان نیست ویدئو | کودکان، قربانی بلاگر‌های آرایشی رکوردشکنی جوانمردی در جام‌جهانی پاراتیراندازی | تیم ایران طلا گرفت ویدئو | استقبال ویژه خانوادگی از سرمربی قهرمان آسیا با پرچم متبرک تمامی خدمات کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی رایگان است | مراجعه بیش از ۶ هزار مراجع خانم به مرکز مشاوره باب الهادی در ۱۴۰۲ زنان بخوانند| مقابله با عوارض جنسی داروهای ضد افسردگی محمود پاک نیت: زنان جوان ایرانی همه فرزند دوست هستند نقش پررنگ زنان روستایی در توسعه گلخانه‌ها و زنبورداری تنها زن رزمنده در عملیات بیت المقدس چه کسی است؟ بیرون‌پریدن مرگبار زن باردار از  پنجره پاسخ به چند پرسش تربیتی کودکان | خواب منظم به کودکان آرامش می‌دهد آیا صدازدن والدین با  اسم کوچک، نشانه صمیمیت است؟ بازآفرین قدیمی‌ترین صندوق‌پوش مرقد امام‌رضا(ع) پادکست | صبح برادرم را تشییع و عصر برادر دیگرم را بدرقه کردم پروفسور پریرخ و رسالت شفای روح با کودکان بدغذا چگونه رفتار کنیم؟ والدین بخوانند| جشن تکلیف‌های لاکچری باعث آسیب به کودکان می‌شود
سرخط خبرها
۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه حمایت مشاغل روستایی و عشایری کلات اختصاص یافت

۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه حمایت مشاغل روستایی و عشایری کلات اختصاص یافت

  • کد خبر: ۱۸۹۸۰۷
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
فرماندار کلات گفت: تفاهم نامه ای به مبلغ ۲۷۰میلیارد تومان با کمیته امداد امام خمینی(ره) و استانداری خراسان رضوی برای حمایت از تولیدکنندگان در کلات امضا شده است.

علی صلاحی در حاشیه برگزاری پنجمین همایش ملی ظرفیت ها و محدودیت های توانمندسازی زنان روستا و عشایری در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان کلات ظرفیت‌های زیادی در حوزه دامپروری و کشاورزی و صنایع دستی و گردشگری دارد و بار زیادی از تولیدات و فرآوری این محصولات بر دوش زنان است و در حوزه های مختلف صنایع دستی و فراوری محصولات باغی، کشاورزی و دامی، پارچه بافی، گلیم بافی، فرش بافی و جاجیم و قالی بافی فعال هستند می توانند به عنوان محور توسعه روستا و اشتغال قرار گیرد و برای افراد تولید ثروت داشته و درآمد پایداری را ایجاد کند. 

صلاحی در خصوص مشارکت دانشگاه فردوسی با این همایش بیان کرد: آنچه در محور توسعه روستایی نیز در کلات مد نظر بود احیای برخی صنعت ها در حوزه گیاهان دارویی، دام سبک، زنبور عسل و صنایع دستی بود تا مشاغل تولیدمحور را راه اندازی کنیم و در کنار اینها از مباحث علمی نیز بهره ببریم و بخشی از این همایش با حضور و ارائه مباحث علمی اساتید و دانشجویان دانشگاه در این همایش برگزار می شود.

وی به رویکرد علمی همایش اشاره کرد و افزود: نزدیک به ۶۰ مقاله علمی به دست دبیرخانه رسیده و حدود ۱۸ مقاله از سراسر کشور تایید شده و قابل ارائه در همایش است. سطوح مقالات بالاست و اساتید مختلف از دانشگاه‌های مختلف و معتبر و دانشجویان دکترا و کارشناسی ارشد در این همایش مباحث خود را در بخش علمی برنامه ارائه خواهند داد.

فرماندار کلات تصریح کرد: امیدواریم در این همایش پیوند بین دانشگاه و روستا صورت گیرد و از نظرات علمی برای توسعه و مشارکت روستاها استفاده کنیم.

صلاحی در پاسخ به این سوال که همایش علمی ظرفیت ها و محدودیت های توانمندسازی زنان روستا و عشایر در کاهش مهاجرت روستاییان به شهر چه تاثیری می تواند داشته باشد گفت: روستا زمانی به توسعه و درآمد پایدار می رسد که به سمت تولید پایدار و ثروت حرکت کنیم و اینگونه می توانیم افراد را در روستا ماندگار کنیم و از مهاجرت آنها جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: ایجاد شبکه‌های زنجیره ای تولید در سند تحول کشاورزی و روستایی، مانند نخ تسبیح می تواند بین تولیدکنندگان خرد و فروشندگان در سطح شهرستان ارتباط برقرار کند و تلاش داریم این شبکه سازی را رونق دهیم.

صلاحی بر حمایت های مالی از تولیدات شهرستان کلات تاکید کرد و گفت: تفاهم نامه ای میان فرمانداری کلات با کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور و استانداری خراسان رضوی با اعتباری بالغ بر ۲۷۰میلیارد تومان برای اشتغال در حوزه‌های مختلف اتفاق افتاده است.

وی افزود: این اعتبار به صورت تسهیلات ارزان قیمت حمایتی و مشروط به ایجاد شبکه‌های زنجیره‌ای در تامین نیاز مواد اولیه تولید کننده و جمع آوری محصولات که منجر به عرضه و بازاررسانی شود امضا شده است. از این مبلغ، ۱۵۰میلیارد تومان تخصیص صورت گرفته است و امیدوارم به جهشی مفید در عرصه تولیدات روستایی منجر شود.

وی در خصوص اعتبار ۲۷۰میلیارد تومانی گفت: این تسهیلات از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) تامین شده است و برای ۲هزار طرح و متقاضی اشتغال زایی در حوزه‌های دامپروری، دام سبک و دام سنگین، کشاورزی، صنایع دستی و خدمات صنفی و گردشگری در نقاط مختلف شهرستان کلات در نظر گرفته شده است. طرح‌هایی که شامل کمیته امداد می‌شود و بخشی از آن به مددجویان و بخشی دیگر به افراد غیر مددجو واگذار می‌شود که در دهک درآمدی اول تا پنجم قرار دارند. 

فرماندار کلات با بیان این مطلب که ارزیابی یکی از فرایندهای تخصیص اعتبار به طرح های ارائه شده است تاکید کرد: این افراد به صورت دقیق مورد شناسایی و ارزیابی قرار می گیرند تا تسهیلات در اختیار متقاضیان حقیقی و تولیدکنندگانی که منجر به کارآفرینی می شود قرار گیرد. یکی از شرایط این تسهیلات تولید پایدار و اثربخش است تا بودجه در جای درست خرج شود و برای کسب و کارهای خرد و کلان اثر بخش باشد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.